Aanmelden voor de Montessori Campus 0-18

Aanmeldingsformulier

Wat leuk dat u en uw kind enthousiast zijn over onze school! En dat hij of zij volgend jaar graag bij ons op school wil komen. Daarvoor moet u uw kind natuurlijk aanmelden.

Het is echter zo dat het aanmelden van leerlingen voor het voortgezet onderwijs sinds dit schooljaar is veranderd. Doordat Almere groeit, groeit ook het aantal brugklasleerlingen. Soms melden te veel leerlingen zich aan op een school, waardoor de school al die leerlingen niet kan plaatsen. Deze leerlingen moeten dan op het laatste moment een andere school kiezen. En dat willen we natuurlijk graag voorkomen.

Top 3

Daarom vragen we om, samen met uw kind een top 3 van favoriete VO-scholen te maken. Almere groeit, en daarmee groeit ook het aantal brugklasleerlingen. Soms melden te veel leerlingen zich aan op een school, waardoor de school al die leerlingen niet kan plaatsen. Deze leerlingen moeten dan op het laatste moment een andere school kiezen en dat willen we natuurlijk graag voorkomen. Op onze school is in het eerste jaar ruimte voor 150 nieuwe leerlingen. In de centrale aanmeldweek van 25 – 31 maart 2024 geven jullie deze top 3 door via een aanmeldformulier op de website www.digidoor.nl. Daarvoor krijgt u van de basisschool een inlogcode.

Meer informatie over aanmelden

Voor meer informatie over het aanmelden van uw zoon of dochter verwijzen wij u naar de site van KiesjeschoolinAlmere.nl.

Daar vindt u alle verdere informatie, een animatiefilm en een overzicht van de veelgestelde vragen.

Aanmelden bij onze school kan met een schooladvies voor mavo (vmbo-t), havo of vwo.

Woont u niet in Almere of is er sprake van tussentijdse aanmelding?

U kunt dan een aanmeldformulier voor het gewenste leerjaar hier downloaden of aanvragen bij onze leerlingadministratie via ons algemene telefoonnummer. U kunt ons ook een mailtje sturen en met vragen kunt u bij ons secretariaat terecht.

Overstappen naar De Montessori Campus 0-18

Leerlingen die willen overstappen van een andere middelbare school, van  binnen of buiten Almere, naar onze Campus zijn van harte welkom. De sluitingsdatum voor deze zij-instromers is 1 april. Voor het aanmeldingsformulier voor leerjaar 2 of hoger klik op deze link. Vul het aanmeldingsformulier in, print het uit en plaats een handtekening. Daarna kun u het mailen als bijlage naar de leerlingadministratie, afgeven bij de receptie of per post opsturen naar leerlingadministratie, Ambonstraat 5, 1335 JV Almere.

De school ontvangt overdrachtspapieren van de vorige school en nodigt u en uw kind uit voor een intake gesprek. Indien er een goede match is tussen school en leerling is de leerling toelaatbaar.

Na de laatste verslagvergaderingen van het schooljaar (medio mei) hebben wij inzage in de plaatsingsmogelijkheden en kunnen wij uitsluitsel geven of een nieuwe leerling plaatsbaar is. Wij laten dit dan zo snel mogelijk weten.