Decanaat

Als school willen we jongeren goed voorbereiden op de toekomst. Daar hoort een goede begeleiding naar de vervolgopleiding ook bij. Deze taak ligt bij het decanaat van onze school.

Decaan

Iphone of Android? Instagram of TikTok? Ga ik wel of niet uit op zaterdagavond? Allemaal keuzes die jongeren snel en op het eerste gezicht ondoordacht maken. Bij het kiezen van een vervolgopleiding, beroepsrichting of een profiel willen we voorkomen dat ze dat ondoordacht doen. Het is immers een keuze die hun toekomst kan bepalen.

Sommige leerlingen hebben al vroeg een heel duidelijk beeld van hun toekomst en vervolgopleiding. Onze taak is dan de leerling het profiel of de beroepsrichting te laten kiezen waarmee hij of zij het beste wordt voorbereid op deze toekomst. Anderen hebben geen idee en moeten door testen, gesprekken en proeflessen ontdekken wat het beste bij hen past.

Als decaan zijn wij er natuurlijk voor leerlingen, maar ook voor de ouders. Ouders kunnen veel vragen hebben over de keuzes die uw zoon of dochter moet maken. Hiervoor kunt u natuurlijk terecht bij de mentor, maar ook bij de decaan. Wij kunnen u informatie geven die nodig is om uw kind goed te begeleiden bij het maken van een goede keuze. Heeft u vragen, dan kunt u ons bereiken per e-mail of via het algemene telefoonnummer van de school. U vindt de contactgegevens van de decanen onderaan deze pagina.

Joris Klijnstra

decaan mavo