MLF als opleidings­school

Opleidingsschool en stage lopen

De Almeerse Academische Opleidingsschool (AAOS) is een geaccrediteerde opleidingsschool. Binnen de AAOS werken acht scholen voor voortgezet onderwijs samen met de Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool Windesheim, Hogeschool Utrecht en de Interfacultaire Lerarenopleidingen (ILO, UvA) aan het opleiden van studenten. Het MLF is trots hier onderdeel van te mogen zijn.

Binnen de AAOS richt men zich op het begeleiden en opleiden van studenten; daarnaast wordt ook gewerkt aan de professionalisering van docenten in de organisatie. Elke school heeft een uniek accent, zodat studenten kunnen kiezen voor een omgeving die het beste past. Er zijn stageplekken voor alle vakken en alle jaren. Tevens worden verschillende workshops en activiteiten aangeboden, waarmee studenten meer grip krijgen op hun toekomstig werkveld.

Stage lopen binnen de AAOS vraagt een actieve, onderzoekende en reflectieve houding van studenten. Daartegenover staat dat de grote verscheidenheid aan deelnemende scholen een rijke leeromgeving vormt, waar iedere student uitstekend – maar ook met veel plezier – begeleid wordt.

Aanmelden AAOS

Ben je geïnteresseerd? Meld je dan nu aan!

Download het sollicitatieformulier en vul dit volledig in. Mail vervolgens je sollicitatie (formulier incl. motivatiebrief en CV) alleen naar de schoolopleider van de school van je eerste keuze. Betreffende schoolopleider (op onze school is dat mevrouw T. Christophersen) neemt vervolgens contact op (binnen twee weken).

Mocht je niet worden geplaatst, dan kan jouw sollicitatie doorgestuurd worden naar de schoolopleider van je volgende keuze.

Meer info en contact:

t.christophersen@mlf.asg.nl