Welkom
Groep 7 en 8

Zit je in groep 7 of 8 en ben je op zoek naar een leuke en goede school? Dan ben je bij ons aan het juist adres. Op onze school leer je niet alleen de bekende vakken, je leert ook zelfstandig werken, plannen en samenwerken.

Bij ons kies je voor

• een kleinschalige school waar iedereen elkaar kent,
    • werken vanuit een vanzelfsprekend vertrouwen,
    • leren vanuit vrijheid en verantwoordelijkheid,
    • elke dag keuzewerktijd waardoor leren kiezen een onderdeel is van de dag,
    • een school waar veel ruimte is voor eigen inbreng, eigen tempo en eigen leerstijl. Daardoor is er alle ruimte om zelf te ontdekken wat je kunt en wilt.

Op deze website vind je veel info over ons onderwijs, maar je leert onze school het beste kennen door langs te komen. Daarom organiseren we elk jaar een Open Huis en een Voorlichtingsavond. Je bent van harte welkom!

Keuze is het begin van elke groei. Kom en ervaar hoe jij kan groeien op onze Montessori Campus 0-18! Bekijk hieronder de video die wij hebben gemaakt van ons digitale Open Huis.

Voorlichtingsavond

Maandag 13 november 2023

19.30 – 21.00 uur

Open huis

Woensdag 7 februari 2024

Marie Curielaan 301

16.00 – 19.00 uur

Verschil tussen de Voorlichtingsavond en Open Huis?

Tijdens de Voorlichtingsavond worden presentaties gegeven voor ouder(s)/verzorger(s) van leerlingen van groep 8. Tijdens de Voorlichtingsavond ligt de focus op de informatie.

De Voorlichtingsavond is anders dan het Open Huis. Tijdens het Open Huis is de hele school in bedrijf, alle vakdocenten zijn aanwezig om te vertellen over hun vak en je kunt opdrachten maken en met korte lesjes meedoen als je dat leuk vindt. Leerlingen leiden je rond door onze school. Je kunt bij hen met al je vragen terecht. Zij weten tenslotte het beste hoe het is bij ons op school.

Meelopen op onze school – 6 maart

Op woensdag 6 maart organiseren wij een meeloopmoment op onze school. Van 13.00 – 15.00 uur hebben leerlingen die nu in groep 8 van de basisschool zitten de mogelijkheid om een kijkje te nemen terwijl de school gewoon open is. Dan gaat het er natuurlijk heel anders aan toe dan bij een Open Huis, want dan is de school nog volop in bedrijf.  De meeloopmiddag vindt plaats aan de Marie Curielaan 301.

Tijdens de meeloopmiddag zijn er coaches en experts op de Campus aanwezig. Zij zullen leuke activiteiten met je gaan doen en je meer vertellen over het onderwijs bij ons op school. Je krijgt dus een heel goed beeld van de manier waarop wij hier werken. Leuk he?

Je ouders mogen je brengen, maar het is niet de bedoeling dat zij mee naar binnen gaan. Zij kunnen je om 15.00 uur weer ophalen. Je kunt samen met een klasgenoot of een vriend(in) komen, maar dan moeten jullie je wel allebei even opgeven. Per augustus 2024 verhuizen wij naar een nieuwe locatie in Nobelhorst.

Voor de Meeloopmiddag vragen wij je om je aan te melden via een korte vragenlijst, zodat wij weten dat je komt. Wil je daarom dit formulier even voor ons invullen?

Kies je school in Almere

Kiezen voor een middelbare school is best spannend! Er is veel keus in Almere, elk school heeft een eigen profiel, karakter en cultuur. Om ze allemaal te leren kennen organiseren de scholen een aantal avonden per jaar een carrousel zodat je kennis kunt maken met alle middelbare scholen van Almere. Hou hiervoor de site van www.kiesjeschoolinalmere.nl in de gaten.

LO_kiesjeschoolinalmere-hand_2